Comunitate

• Cel mai tare muntoman - Etapa a II-a
Bookmark and Share

Cel mai tare muntoman - Etapa a II-a

În perioada 12-14 octombrie 2007 s-a desfășurat a doua etapă a concursului "Cel mai tare munțoman", concurs organizat de Asociația de Turism "Chindia" Târgoviște, structurat pe patru etape preliminare și o etapă finală. Proiectul a fost finanțat de Autoritatea Națională pentru Tineret, realizat în parteneriat cu Primăria Fieni, Agenția pentru Protecția Mediului Dâmbovița și Parcul Natural Bucegi. Partener Media Radio Puls FM Târgoviște. Sponsor S. C. DISTRIGAZ SUD S. A.

PARTICIPANȚI:

Gr.Șc. Agricol Nucet

PROBELE DE CONCURS:

1.     Orientare de noapte (vineri seară) - probă practică;

2.     Drumeție (sâmbătă) - Traseu de regularitate: Centrul de Vacanță "Cerbul" Brătei - Centrul de Vacanță "Vânătorul" Dobrești - Cabana Scropoasa - Cheile Zănoagei Mari - Cabana Bolboci - Canton Brătei - Centrul de Vacanță "Cerbul" Brătei (10 ore) - probă practică;

3.     Cunoștințe despre Bucegi și Leaota - 10 întrebări - în traseu, la Centrul de Vacanță "Vânătorul" Dobrești - probă teoretică;

4.     Floră și faună montană - 10 întrebări - în traseu la CabanaScropoasa - probă teoretică;

5.     Meteo - 5 întrebări - în traseu, la cabana Bolboci - probă teoretică;

6.     Sanitar-prim ajutor - 10 întrebări - în traseu, la ieșirea din drumul forestier spre Canton Brătei - probă teoretică;

7.     Orientare de zi - (duminică dimineață) - probă practică;

8.     Speologie - 10 întrebări - în traseu, în Cheile Brăteiului la ieșirea din tunel - probă teoretică;

9.     Alpinism - (duminică) - coborârea în rapel - probă practică;

10.Surpriză - (sâmbătă) - ecologizare, strâns gunoi din traseu - probăpractică - (duminică) - impresii despre acțiune - probă teoretică;

FINALIȘTI:

EDUCAȚIE PRIN TURISM

CEL MAI TARE MUNȚOMAN

IMPRESII - Etapa a II-a

"Mie mi-a plăcut tabăra. Am învățat foarte multe lucruri noi. A fost o experiență de neuitat, mai ales faza cu rapelul. Era o senzație extraordinară, teamă combinată cu adrenalină. Dar și acea drumeție de 10 ORE a fost... frumoasă și plină de noi experiențe. Într-adevăr obositoare, dar mi-a plăcut..."

Oana Gătej

"Cu toate că am mers 1000000 de km și ne-au crăpat bocancii de atâta mers am avut parte de o organizare super, făcută precis și cu o mare atenție asupra participanților. Mâncarea a fost bună, traseul a fost accesibil având în vedere că unii își scoteau plămânii urcând pe pantă, am învățat lucruri noi și am văzut peisaje frumoase (păcat că nu le valorificăm). Sper ca în continuare să se păstreze tradiția de a face acest concurs în fiecare an pentru a atrage cât mai mulți tineri. Felicitări doamnei Ileana pentru pasiunea ei de a ne învăța lucruri noi despre turismul montan cât și pentru devotament. AERUL DE MUNTE NE VINDECĂ DE ORICE!"

Alexandru Mocanu

"Întotdeauna mi-au plăcut excursiile; pentru mine drumețiile sunt foarte importante și o excursie mă ajută să uit de probleme și de toate necazurile ce pot apărea. E un mod plăcut de a te recrea, învăța și de a te distra în același timp. În această excursie m-am distrat de minune și nu numai, am învățat o mulțime de lucruri, de exemplu: să cobori de pe stânci, anumite lucruri legate de geografie, cât de importantă este munca în echipă. Aș vrea să le mulțumesc doamnelor ce au organizat excursia pentru distracția oferită și mai ales pentru că au știut să ne facă să ne simțim bine, chiar dacă eram obosiți, chiar dacă viscolea, sau rămâneam în urmă. Această excursie m-a ajutat să-mi fac prieteni noi și chiar să întăresc anumite prietenii ce până acum se bazau doar pe faptul că eram colegi și trebuia să ne salutăm. E destul de dificil să te descurci cu o echipă de 13 inși, pe un drum abrupt și alunecos, de aceea este și o mare responsabilitate pentru cei care au organizat această expediție. Natura este foarte importantă iar faptul că învățăm să o ocrotim este la fel de important; păcat că nu toți au în vedere aceste lucruri. Abia aștept următoarea excursie pentru a învăța lucruri noi, și poate chiar a ajuta la protecția mediului."

Oana Andrei

"A fost pentru prima oară când am venit în tabără aici. Am rămas plăcut impresionată de unele lucruri: traseul, compania organizatorilor, pe parcursul traseului, spiritul de echipă... jocurile (orientarea de dimineață a fost ca o joacă), micile teste, mâncarea a fost bună, am avut și libertate cu măsură... Am avut parte de zile frumoase, iar în valea Brătei lapovița ne-a luat prin surprindere oferindu-ne un gram de adrenalină; palpitante au fost și micile rătăciri în pădure, coborârile, urcările unor micuțe stânci... Cel mai mult mi-a plăcut coborârea în rapel, am avut o ușoară teamă la început, dar apoi totul a revenit la normal. Peisajele sunt demne de admirat ori de câte ori ai ocazia. În câteva cuvinte: tabăra a fost foarte cool! Mi-ar plăcea să revin cât mai curând!

AlexandraStănescu

"Această tabără a fost foarte interesantă. Învățătura s-a îmbinat cu distracția și am descoperit multe lucruri noi. Deși uneori a fost obositor, frumusețea peisajelor m-a făcut să uit de oboseală."

Andreea Petre

"Pe parcursul zilei de 13 a lunii octombrie 2007 în intervalul orelor 8: 30 - 6: 30 (n.r. 18: 30) am avut o experiență nemaipomenită alături de colectivul de la 11C, având-o ca conducătoare de grup pe D-na Ileana (o doamnă de nota 10), cel mai mult m-a impresionat peisajul mirific prin care am trecut. Seara a fost obositoare după drumeția pe care am făcut-o cu puțin timp în urmă. A doua zi a fost plină de surprize. Deci ca să vă scriu mai pe scurt ideea, vă spun în felul următor: RAPEL. Cu drag vă salut,

Călin Angelo

"Prea multe cuvinte nu sunt de spus despre doar două zile, dar în același timp cu o singură propoziție putem rezuma totul: A FOST DE NEUITAT!!!... obositor, dar FOARTE TARE. Un drum lung de 12 ore (n.r. 10 ore) pe munte și două nopți nedormite alături de prieteni sunt lucruri pe care nu le voi uita prea curând. Sper doar ca la anul să ne revedem în aceleași condiții!"

Stanciu Octavian

"Cel mai tare munțoman... un titlu de eseu frumos, dar în nici un caz un titlu care să mă reprezinte. Am venit în această mini-tabără în speranța de a găsi un loc unde să mă relaxez, să scap de școală și de atmosfera citadină. Nu am găsit nimic din ce am menționat pentru că am mers pe jos cca. 30856 km și am dat test după test de cultură generală. Spre uimirea mea, m-am simțit foarte foarte bine și regret că s-a terminat. Au reprezentat o experiență nemaipomenită orientarea ce am făcut-o în această dimineață și ultima probă, (d) rapelul. Și bineînțeles, ca în orice tabără, lipsite nu au fost nopțile albe (dintr-un motiv sau altul). Peisajul montan și ninsoarea ce a început pe valea Brătei mi-au oferit un sentiment de relaxare. Ce să mai... a fost frumos. Cel mai tare munțoman... nu sunt eu acela, dar măcar am încercat!

Cernea Bogdan

"Mi-a plăcut foarte mult în această tabără. Am aflat foarte multe lucruri noi și am avut ocazia să fac ceea ce până acum n-am mai făcut. A fost o experiență unică în viața mea și foarte frumoasă.. Mi-am făcut o groază de prieteni și ne-am distrat foarte mult. Mâncarea de asemenea mi-a fost pe plac iar camerele au fost foarte confortabile. Testele m-au ajutat să-mi îmbogățesc cultura generală și să aflu lucruri noi. Sper să revin în viitorul apropiat.

Matu Corina

"Părerea mea este că a fost super cu excepția faptului că a fost cam obositor, noi nefiind obișnuiți cu drumeții foarte lungi. Mi-a plăcut foarte mult lacul de acumulare de la Zănoaga, Cheile și cabana de la Bolboci. Mâncarea a fost bună, nu au fost probleme de nici un fel. Drumul până la Bolboci a fost super, mie îmi plac foarte mult drumețiile, natura, muntele, peșterile și cam tot ce este legat de munte. Nu mi-a plăcut însă vremea la întoarcere! În final de abia aștept următoarea tabără. Sper să mă chemați și pe mine!"

Toader Bianca

"Mie una mi-a plăcut foarte mult la rapel deși tremuram toată când am ajuns pe stâncă, dar când am ajuns jos mi-am schimbat părerea și chiar mai vroiam. Mi-a plăcut și chestia cu orientarea pentru că am învățat lucruri noi deși tremuram de frig și îmi înghețase mâinile astfel încât nu mai puteam să scriu. Sper să mai vin în tabără... și data viitoare să avem parte și de discotecă. Vă mulțumim!"

Stoica Daniela

"Munte, speologie, alpinism... mă bucur enorm că am participat la acest concurs. Gazda a fost foarte ospitalieră, colectivul foarte apropiat... Aceste trei zile vor rămâne mereu vii în mintea mea și poate să ne mai întâlnim mulți ani la rând. Natura râmâne vie doar prin noi!"

NițăNatalia

"Mi-a plăcut faptul că excursia a fost foarte bine organizată. În schimb nu mi-a plăcut faptul că traseul a fost foarte lung și m-a epuizat. La întoarcere deja nu mai priveam peisajul, mergeam doar din obligație, vroiam să ajung cât mai repede în tabără; Simțeam că nu mai am destulă forță ca să ajung. La dus chiar m-am distrat. Mi-a plăcut foarte mult la cabana Bolboci și la lacul Scropoasa. Am văzut foarte multe peisaje pe care sincer nu credeam că le putem vedea în România. Atunci mă întreb: De ce nu este România o țară cu un potențial turistic deosebit? Poate că nu știm să le valorificăm."

OlteanuLivia

"Mă numesc Oprea Oana Alexandra am ajuns în acest concurs pentru că mi plac sporturile (extreme). Am sosit la cabană vineri seară și cabana era OK. Sâmbătă traseul a fost cam dificil că am mers prea mult. Am urcat cu greu până la lacul Scropoasa, dar a meritat. Cheile Orzei au fost foarte frumoase. Când am ajuns la Bolboci am fost fericită pentru prânz, care deși a fost puțin, a fost bun. Drumul înapoi a fost mai ușor, cu mici rătăciri, ne-am descurcat. Duminică dimineață am făcut orientarea pe stomacul gol, dar cu ocazia asta am învățat despre busole; și coborârea în rapel a fost super. Mulțumesc pentru ocazie!"

"Tot yo sunt. Radu Adrian. Sincer mi-a plăcut acest concurs deoarece am avut de învățat lucruri necunoscute și am observat obiceiurile unor oameni care iubesc muntele, munțomanii care sunt oameni deosebiți"

"A fost o super excursie și aș vrea să mai repet experiența!"

Bogdan Petre

"Mi-a plăcut dar nu am mers toată viața mea pusă cap la cap cât am mers într-o singură zi. Drumul a fost obositor dar plăcut."

Ivănescu Oana

"Mi-a plăcut foarte mult această excursie dar păcat că am mers mult. Data viitoare dacă vreți dumneavoastră să mai venim pe aici micșorați traseul. Ne-ați rupt picioarele!!!"

Ionescu Petrică

"În această excursie mi-a plăcut atmosfera în mod special și faptul că am fost toți uniți și ne-am înțeles foarte bine. În schimb m-a epuizat traseul foarte lung încât nu am mai putut dormi de dureri de picioare și spate. Mâncarea a fost excelentă, organizatorii foarte haioși și mă bucur că am participat. Cel mai tare mi-a plăcut la râul Scropoasa unde am și căzut. De obicei în care excursie în care mă duc trebuie să mi se întâmple ceva asemănător. În rest totul a fost OK. Cred că o să mai particip dacă nu mai sunt trasee atât de lungi. Pupici pentru Ileana!"

Ioniță Andreea

"A fost frumos dar traseul a fost obositor, a fost o experiență frumoasă. Cel mai mult mi-a plăcut lacul Scropoasa și cabana unde am stat. Totul a fost OK, n-a fost frig în camere, a fost tocmai bine. Mâncarea a fost destul de bună. (...) Am învățat lucruri noi pe care nu le știam."

Ioniță Csiana

"Mă numesc ZamfiroiuCosmin si tre' să scriu despre tot ce am făcut bine și rău în acest concurs. Vineri seara a fost super mișto am făcut o mini discotecă în aer liber și ne-am distrat. Expediția până la Bolboci a fost OK cu excepția faptului că atunci când am văzut câtă mâncare ne-a dat era să pic în cap. Am făcut o febră musculară de zile mari dar mi-a plăcut pentru că am văzut prima ninsoare din iarna aceasta. Chestia cu orientarea turistică a fost aiurea pentru că eram mort de foame. Apropo, să mutați gardul ăla pe care yo nu l-am văzut că am picat în cap și mi s-a mai umflat și picioru'. Colegii au fost super de treabă mai ales că îi cunoșteam aproape pe toți. Personalul de la Cerbul e OK dar speram că o să ne facă și nouă un cadou sâmbătă seara cu o discotecă. Vedeți că vreau să merg în finală. Coborârea în rapel a fost cea mai belea chestie pe care am făcut-o în ultima lună. Am avut o teamă enormă în momentul în care mi-am dat drumul și m-am lăsat în mâinile acelor corzi. Mai vreau, da' de la înălțime mai mare."

"Eu sunt Andreea Spiroiu și vreau să vă spun că în această "excursie" dacă o pot numi așa, m-am simțit minunat. În primul rând pentru mine a fost totul nou. A fost interesant să văd în drumeția făcută sâmbătă, atâtea peisaje minunate și spectaculoase pe care le-am văzut doar la televizor. (...) Sunt foarte mulțumită de felul în care s-au purtat doamnele profesoare cu noi, pentru că am fost lămuriți de tot ceea ce ne interesa, ne-au răspuns la întrebări și am fost respectați pentru că și noi i-am respectat pe ceilalți. A fost foarte frumos să privim atâtea peisaje, mie acestea mi-au rămas întipărite în minte și mai ales ceea ce am simțit când am coborât de pe stâncă în rapel, am simțit puțină adrenalină și fiori. În legătură cu orientarea, a fost de asemenea ceva nou și sper să îmi folosească la ceva aceste lucruri. Totul a fost obositor dar a fost excelent. M-am simțit minunat!"

Spiroiu Andreea

"A fost o experiență minunată... Am fost și anul trecut și nu am regretat nimic, cum nu regret nici acum. Traseul de sâmbătă a fost puțin obositor, dar părțile bune au fost cu mult deasupra celor mai puțin bune. Consider că din astfel de tabere ai foarte mult de învățat - lucruri folositoare în viață, dar sunt și lucruri pe care le descoperi despre tine - ai ocazia să-ți depășești unele limite. Ai ocazia să te redescoperi și totodată cunoști noi oameni, formezi noi prietenii. Sper să mai am ocazia să mai particip la astfel de tabere.

Șerbu Ruxandra-Elena

"Mi-a plăcut timpul petrecut. Nu-i imaginam că o să fie așa de bine. Am avut de învățat lucruri noi: rapel, orientare, folosirea busolei, lucruri pe care nu le știam după 7 ani de mers pe munte. Organizarea a fost excelentă (...). Mi-ar plăcea să se facă o tabără pentru avansați unde să se exerseze rapelul și ramonajul și unde să se învețe și tehnici de cățărare, moduri de supraviețuire în natură și în condiții vitrege. În concluzie m-am simțit bine, muntele mi-a plăcut întotdeauna și oamenii cu care am stat în cameră au fost deosebiți."

Ana-Maria Brașoveanu

"Nu am cuvinte să explic cum a fost. Cu somnul au cam fost probleme deoarece nu prea ne-au lăsat colegele să dormim! În rest totul a fost foarte frumos."

IubuMihai-Ionuț

"Mi-a plăcut organizarea, concursurile, peisajul, faptul că mi-am făcut prieteni noi. În concluzie a fost o experiență unică deși a fost obositoare."

Ionescu Claudia

"Mi-a plăcut foarte mult organizarea, traseul chiar dacă a fost obositor, a fost o experiență nouă și foarte interesantă, a fost chiar o provocare. A fost cel mai lung drum pe care l-am făcut vreodată, am mers foarte mult, am făcut febră, dar a meritat! Mi-a plăcut coborârea cu coarda. Nu mi-a plăcut că nu am avut dicotecă. Proba de orientare a fost foarte folositoare și din fiecare experiență am avut câte ceva de învățat."

Zamfir Renata

"Sfârșitul săptămânii petrecut în compania munțomanilor a fost nesperat de plăcut. Încă de la început am admirat organizarea riguroasă, care s-a impus din primul moment. De apreciat a fost și prețul mic al acestei excursii. Cu toate că mulți dintre munțomani au crescut cu pădurea în apropiere și au avut cărările muntelui deschise, puțini au apreciat valoarea naturii și frumusețile ei. Cum în ultima vreme din ce în ce mai mulți oameni folosesc mașina, o plimbare pe un traseu turistic a fost binevenită. Cu toate că personal am întâmpinat unele greutăți pentru că nu mai mersesem pe munte de mulți ani, traseul a fost foarte frumos. Am mers pe grupe, organizați am avut probe și teste de cunoștințe generale care ne ajutau să înțelegem, să învățăm ce este în jur, să recunoaștem și să reținem pentru viitor. Am avut în ultima zi ocazia să facem orientare, am învățat cum să folosim o busolă, ceea ce este destul de ajutător pentru viitor. Și experiența de la rapel m-a făcut să-mi testez limitele, pentru că nu știam că am curajul să o fac. Mulțumiri profesorilor pentru sfaturile ajutătoare și pentru înțelegere. Să sperăm că vom repeta cât mai curând experiența. P. S. Mulțumiri Distrigaz!"

Irimia Diana-Elena

"Orice început are și un sfârșit! Sfârșitul e mereu mai dureros, mai ales într-o zi frumoasă de toamnă ca astăzi. Păcat că trebuie să ne întoarcem la nebunia cotidiană și lăsăm frumusețea naturii deoparte. Programul "Cel mai tare munțoman", din punctul meu de vedere a fost unul foarte reușit. Organizarea a fost foarte bună, țin să le mulțumesc domnilor profesori. Pentru mine acest week-end a fost unul extraordinar din toate punctele de vedere și sper ca în timp, cât mai mulți tineri să înceapă să respecte muntele și mai ales natura. Vă mulțumesc încă odată și sper să o țineți tot așa. Succes!"

GeorgescuCiprian

"Sfârșitul de săptămână petrecut la tabăra "Cerbul" a fost o adevărată testare a limitelor corpului uman. Am trecut prin ploaie, vânt, zăpadă și am rezistat în condiții în care nu credeam că pot. Traseul a fost destul de lung, dar camaraderia a fost de ajutor. Rapelul a fost ceva unic! Mulțumim profesorilor, mulțumiri Distrigaz!"

Ghinescu Vlad

"Deși nu a fost prima ieșire la munte, pot să spun că a fost prima oară când am urmat un program fix, cu probe teoretice și practice și că... nu a fost deloc rău. Din contră. Traseul a fost foarte frumos și deși oboseala își spunea cuvântul, satisfacția a fost mult mai mare. Abia am așteptat rapelul pentru că era prima oară. Și nu am fost deloc dezamăgită. Cred că a fost una dintre cele mai frumoase experiențe de până acum și aș fi gata chiar și acum să cobor din nou. La orientare am crezut că nu o să mă descurc dar nu a fost deloc greu și până la urmă ne-am descurcat foarte bine. Nu m-am ales nici cu febră musculară, nici cu alte dureri, în schimb am rămas cu multe amintiri frumoase, cu poze deosebite și cu speranța că vor urma multe asemenea ieșiri. Organizarea a fost de lăudat. Totul a fost bine planificat și nu am dus lipsă de nimic. Mulțumesc mult de tot organizatorilor (Ilenei în special pentru că a avut grijă de tot) și celor care au făcut posibilă această ieșire (Distrigaz). Păcat că s-a terminat așa repede! Succes la următoarea etapă!"

Pavel Ioana

Un articol: [N-am găsit]

Un traseu:
Cabana Babele-Mt. Jepii Mici-Cabana Caraiman

Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii